Jornada complicada a la carretera que uneix França amb el Pas de la Casa. Controls de la policia francesa per evitar el contraban de tabac han provocat importants retencions. Diferents conductors han estat avisant des del matí del bloqueig que hi havia a la RN-22. Els controls a la carretera demanaven documentació a vehicles que pujaven cap al Pas de la Casa. Segons fonts properes al cas, s’estava buscant persones que ja tinguin antecedents previs per contraban de tabac. Els controls de baixada des del Pas s’han fet amb obertura de maleters.
Tot plegat, com mostra el vídeo penjat a les xarxes socials, ha provocat un bloqueig important amb quilòmetres de retencions a la carretera que va cap al Pas de la Casa. Per les xarxes hi havia el dubte sobre si seria una acció puntual o hi haurà més accions d’aquest tipus dins una nova política per pressionar més els contrabandistes.
França no pot provocar aquestes cues i alhora demanar que vagin més estudiants a França i que augmenti el comerç amb productes francesos…Línies de comunicació bones i fluides, després la resta.