Sergei Lavrov, el ministre d’Exteriors rus, ha indicat que aquesta sèrie de restriccions d’accés al país es donaran com a resposta a “les accions hostils de diversos estats estrangers” en una reunió del partit del president rus, Vladímir Putin, Rússia Unida. Un dels països que ha efectuat aquestes “accions hostils” és el Principat d’Andorra.
Al mateix temps que es planteja imposar aquestes restriccions, Moscou està en vies de desenvolupar un altre decret a través del qual es faciliti el procediment d’ingrés a Rússia d’aquells estrangers en territori ucraïnès.
“Per a ells, s’ha facilitat el procediment d’entrada i permanència a Rússia per al retorn segur als seus països”, ha apuntat Lavrov, qui considera que aquesta mesura va dirigida a posar fora de perill a ciutadans de tercers països i apàtrides, segons recull l’agència russa TASS.
Més enllà d’això, l’encarregat de la diplomàcia russa ha incidit en què el Kremlin elabora “un conjunt de mesures” per a “respondre” les sancions imposades per “els Estats Units i les seves (països) satèl·lits”.
A més, ha posat en valor una llei aprovada a mitjan març a través de la qual es permet “aplicar mesures restrictives contra qualsevol ciutadà estranger”, alguna cosa que, segons Lavrov, dotarà a Moscou de major capacitat per a controlar els possibles delictes de ciutadans estrangers i no sols estatunidencs, com estava establert fins llavors.