El ministre de Sanitat Joan Martínez Benazet ha fet una crida a reduir les interaccions socials com a arma per combatre el virus. “L’esforç de la població ja s’està notant i estem aconseguint fer baixar la taxa de reproducció” que es troba a 1,01 i els contagis diaris se situen al voltant de 100. Per aquest motiu, ha mostrat preocupació per diferents ‘botellons’ que s’han produït durant el cap de setmana i ha demanat responsabilitat i consciència de tothom “perquè actituds incíviques poden ser catastròfiques” i, a més, són les que impedeixen que la taxa de reproducció disminueixi més ràpidament.
Martínez Benazet, però, no ha volgut aventurar-se sobre en quin moment es pot aconseguir que la taxa de reproducció baixi per sota d’1 i per tant. Aquest seria el moment en què es podrien aixecar algunes restriccions. Tot i això, ha assegurat que quan es puguin aixecar les limitacions en els sectors afectats com els bars, “no serà com abans”, afegint que algunes mesures serien repensades. D’altra banda, la incidència acumulada dels darrers catorze dies per cada 100.000 habitants es troba per sobre de 1.500.
Finalment, Benazet ha expressat que Andorra s’ha adherit a una iniciativa de l’ONU contra la desinformació i contra les falses notícies. De fet, des del Govern s’ha anunciat que el departament de Comunicació informarà diàriament de l’actualització de la situació sanitària per “evitar confusions”.