“Ara tots els nostres contractes amb l’estranger seran exclusivament en rubles”, va afirmar en una entrevista del Primer canal de la televisió russa. Segons Rogozin, el pagament s’efectuarà “pel mateix esquema que (s’aplicarà per a) les companyies extractores d’hidrocarburs”.
Putin va anunciar durant una reunió amb el govern la decisió que Rússia rebutgi el pagament del gas rus en divises, inclòs el dòlar i euro, i que coure els subministraments als països “inamistosos”, entre els quals s’ha inclòs també Andorra tal com va explicar ahir Poble Andorrà. Aquesta decisió busca elevar el valor del ruble que ha perdut la meitat del seu valor des de l’inici de la guerra. En haver de comprar rubles per pagar la despesa en energia o en compres a l’Agència Espacial s’espera que la moneda russa deixi de perdre valor.
El Govern rus va adoptar el passat dia 8 una llista de països i territoris inamistosos, que inclou als EUA i el Canadà, tots els països membres de la Unió Europea (UE), el Regne Unit, Ucraïna, Montenegro, Suïssa, Albània, Andorra, Islàndia, Liechtenstein, Mònaco, Noruega, San Marino, Macedònia del Nord, el Japó, Corea del Sud, Austràlia, Micronèsia, Nova Zelanda, Singapur i Taiwan. En opinió de Putin, Occident, per la decisió de congelar els actius russos -la reserva en divises del Banc Central per exemple-, en realitat va declarar una suspensió de pagaments davant Moscou i posa fi a la fiabilitat de les seves divises.
en fems, li pagarem en fems, perquè es fartint aquest assassins, espero que enxampin al criminal del Putin i tots els seus col·laboradors inclosos els kgb
Sort que fa un copy past de les llistes, que si a més tingués que pensar-les, justet que va, encara es deixaria algú fora de la seva rabietaparty
Aquestos si que ens ben fotran…