El Cos de Policia ha començat avui una campanya de controls d’alcohol i drogues per part dels conductors a partir de les 7 h i que acabarà el 7 d’agost a les 19 h. Significa que a partir d’avui, més enllà dels controls habituals diaris d’alcoholèmia que es realitzen en les aturades normals diàries, hi haurà altre patrulles que en faran d’específics només per controlar el consum d’alcohol o drogues.l
Es preveuen un seguit de controls, seguint en la línia de campanyes temàtiques encaminades, segons la policia, a la disminució de la sinistralitat a les carreteres. Segons informa la policia a través d’un comunicat com en altres anys, s’anuncia aquesta campanya, donat el seu volgut efecte preventiu i dissuasiu. Es tracta doncs d’evitar les conductes de risc que posen en perill als usuaris de la xarxa viària i, augmentar la seguretat d’aquests.
Tal com preveu el Codi de Circulació, la franja mínima punible en matèria administrativa se situa per sobre de 0,00 g/l de sang en els conductors professionals i de 0,50 g/l per a la resta de conductors. Pel que respecta a la responsabilitat penal, es recorda que el vigent Codi Penal fixa les taxes d’alcoholèmia en un grau superior a 0,50 g/l de sang per als conductors professionals i una taxa superior a 0,80 g/l per als no professionals.
