Després de diverses queixes rebudes al Servei de Política Lingüística, i tenint en compte les xifres d’obertura de nous negocis al país, el Govern ha acordat aquest dimecres la creació, producció i l’execució d’una campanya de sensibilització sobre els deures lingüístics de les empreses -especialment les relacionades amb el comerç i la restauració- i els drets dels ciutadans a Fité i Associats per 57.726,87 euros.
Els treballs adjudicats, amb temps per a executar-se fins al 31 de desembre, consisteixen a crear, produir i executar una campanya divulgativa per promoure l’ús del català en l’atenció al públic, la retolació, la publicitat en suport físic o digital, la redacció de cartes de bars i restaurants o els tiquets de caixa dels establiments comercials.
Malgrat la iniciativa, el ministre portaveu, Eric Jover, ha reconegut que “les campanyes de sensibilització són una eina necessària, però no suficient”. És per això que ha dit que des de l’executiu “hem de treballar en diverses línies” gràcies al suport de Política Lingüística com ara continuar promocionant les formacions entre els treballadors dels establiments.
En aquest sentit, ha recordat que també es disposa “d’una eina coercitiva” en cas que no es compleixi la norma que, com és evident, pot comportar sancions econòmiques.
Ara ja em fet tard, qui no ho vulgui veure es que no surt al carrer. Avui l’idioma del país es el Castellà. No es pot fer vida normal a Andorra sense parlar amb castellà. Igual que demanen la doble nacionalitat i votar al Comú, està al caure de canviar l’idioma oficial. Andorra ha canviat molt en poc tems, ja fa temps que no conec aquest país.
No teniu feina ni rés…… La llengua oficial sira u ja es el castellà… No perdeu el temps
Voleu català però la pasta dels castellans. A veure si els youtubers fan els seus streamings en català.
El català el parlen 4 gats
Que vagin a qualsevol administració pública i facin campanya entre els mateixos funcionaris, si us plau! Cada vegada es parla més castellà.
I que ells mateixos es multessin per no parlar la llengua oficial? Acabaríem arruïnats. Ho fan als sectors de sempre on l’excusa és fàcil, res prop de 60.000 euros adjudicats a amiguets perquè, com sempre no servirà de res
A tots els despatxos, bancs i començant per l’administració regna el castellà!
Fa uns dies he entrat en una botiga i donant els bons dies però la noia que hi havia per atendre m’ha contestat Buenos días a lo cual li pregunto si no parla català i em contesta q no es obligatori parlar-lo, aleshores li he contestat q si se’n va a viure a qualsevol altre altre país tindrà q aprendre el idioma i q es lo mínim q pot fer al país q li dóna acolliment
Però no tota la culpa la gent q atén en castellà sinó als empresaris q passen d tot mentres tenen diners a la caixa
No fa gaire temps regnava el idioma portuguès, i si l’entenias bé i sinó també