L’ambaixada francesa ha confirmat que a partir d’avui la gent d’Andorra no necessitarà una prova PCR negativa per passar per la frontera sempre que es viatgi a l’Arieja o Pirineus Orientals i l’estada sigui inferior a 24 hores. Per desplaçar-se a qualsevol altre territori francès es requerirà la PCR que de tenir com a molt 72 hores d’antiguitat.
Les mateixes condicions s’aplicaran als turistes francesos. Només aquells que provinguin de l’Arieja i els Pirineus Orientals estaran exempts de l’obligació de presentar la prova negativa quan retornin a França. I només estaran lliures de la PCR quan passin menys de 24 hores a Andorra.
Aquesta decisió especifica quins són els criteris d’entrada i sortida de França una vegada a partir d’avui s’ha eliminat el vet a moure’s entre departaments al país veí. El nou escenari significa el retorn a la situació del mes de març quan ja es va autoritzar el pas entre Andorra, l’Arieja i Pirineus Orientals, sense PCR, quan l’estada fos inferior a un dia.
Segons la nota de 1/03/2, “les résidants andorrans qui se rendent France, et les résidants P.O. et Ariège qui se rendent Andorre, bénéficieront d’1 exemption de test PCR au retor France”.
“Exemption pour déplacements moins de 24h”.
Info sur ad.amb a france.org
Resumint, al mes de març els residents andorrans podíem anar per tot França, lliurement sense prova PCR o TMA, i ara no.
Com sempre a perdre. Ni podem anar a Toulouse, ni a Carcassonne.