La captura es va fer la nit de divendres a dissabte de la setmana passada en un control situat en un peatge a Montauban. Els duaners van fer aturar la furgoneta. Quan se’ls va interpel·lar sobre el viatge van dir que venien de Tolosa i anaven a París a fer un trasllat.
Els duaners van regirar el furgó i només van trobar els cartons de tabac. Concretament 2.390 que equival a 478 quilograms de tabac als quals cal sumar els més de 300 paquets de 30 grams de tabac d’embolicar. En total, pràcticament mitja tona de tabac. El valor de mercat a França de la mercaderia supera els 200.000 euros.
La furgoneta i el tabac va ser comissat i els dos passatgers van ser retinguts per ser traslladats després a la comissaria de Montauban. S’ha controlat una tercera persona que podria estar involucrada i les investigacions continuen per establir quina és la xarxa que hi ha darrere d’una operació d’aquest tipus.
I mentrestant tot es justifica agafant petites quantitats pel port del Rat.
Qui ha venut el tabac?. Qui es dedica al control de les botigues o magatzems de mercaderies sensibles?.
No cal dir res més…