Andorra, en qualitat de Presidència de la Conferència Iberoamericana, ha confirmat que acollirà la XXVII Cimera Iberoamericana de Caps d’Estat i de Govern el pròxim 21 d’abril en format semipresencial, tenint en compte les mesures de prevenció que exigeix la situació sanitària a la regió. Es preveu que un grup reduït de Caps d’Estat i de Govern participin presencialment a la Cimera, entre els quals el rei Felip VI, Pedro Sánchez i el president i el primer ministre de Portugal, Marcelo Rebelo de Sousa i Antonio Costa.
La Cimera Iberoamericana se centrarà en la innovació per al desenvolupament sostenible i la recuperació post Covid-19, fent especial èmfasi en la innovació en els aspectes sanitaris, socials, econòmics i mediambientals de la recuperació.
La trobada, que reunirà els Caps d’Estat i de Govern dels 22 països iberoamericans, serà precedida de diverses reunions telemàtiques de Coordinadors Nacionals i Responsables de Cooperació de la Conferència Iberoamericana els dies 13 i 14 d’abril i una Reunió de ministres d’Afers Exteriors que tindrà lloc el 15 d’abril. També se celebrarà una trobada empresarial iberoamericana que se celebrarà els dies 19 i 20 d’abril a Andorra la Vella.
Andorra va assumir la Presidència de la Cimera Iberoamericana l’any 2018 i durant els darrers dos anys ha liderat una àmplia agenda de reunions de la Conferència Iberoamericana, preparatòries de la Cimera.
S’han dut a terme 12 trobades ministerials amb la participació dels 22 països Iberoamericans, entre les quals destaquen les trobades de ministres d’Afers Exteriors, Medi Ambient, Cultura, Treball i Seguretat Social, Administració Pública, Educació, Ciència i Tecnologia i Turisme, així com la Trobada Cívica i diverses reunions de caire empresarial.
Viva España, unificación ya !
Ejpaña pais corrupto de politicos ladrones y jueces parciales todavia cree en el fascismo, que asco!!!
Jajajjajajaja viva españa dice…..con la vergûenza ajena que estais dando…nos inmolamos antes de unificarnos a esa cloaca