Joan Martínez Benazet ha expressat que el Govern està preocupat per la possibilitat “d’una tercera onada” al gener a conseqüència de les festes de Nadal. El ministre de Sanitat ha destacat que aquest nou rebrot serà “intens” si la gent no segueix els protocols sanitaris durant els àpats nadalencs quan s’ajunten les famílies en espais reduïts per celebrar Nadal.
Martínez Benazet ha recordat que “les festes nadalenques no seran ni com les d’altres anys, ni com les que nosaltres voldríem”, però ha recordat que el prioritari és “tenir molts més Nadals en el futur”. Ha fet una crida a “l’autoresponsabilitat” dels ciutadans perquè “la preocupació no és només nostra, sinó de tots els països europeus” que miren amb recel la possibilitat d’un rebrot massiu pels contagis que puguin tenir lloc durant les festes.
Pel que fa a com tenir més seguretat en les festes, el ministre ha recordat que es poden fer els tests d’antigen abans de participar en una trobada familiar. Tot i això, ha recomanat que encara que el test pugui donar negatiu es mantinguin al màxim els protocols sanitaris durant els àpats familiars.