Govern va informar ahir de la sospita d’un primer cas de la verola del mico a Andorra. Encara que s’han de confirmar les analítiques, tot apunta a que és el primer contagi i l’afectat l’hauria contret fora del Principat. L’home està aïllat a l’Hospital. Aquest fet fa que s’hagi de tenir clars quins són els símptomes de la malaltia per poder anar a comunicar-ho a l’Hospital i evitar contagis entre la gent propera.
Els símptomes generalment inclouen febre, mal de cap intens, dolors musculars, dolor d’esquena, poca energia, ganglis limfàtics inflamats i erupcions o lesions en la pell.
L’erupció generalment comença en el primer o tercer dia del començament de la febre. Les lesions poden ser planes o lleugerament elevades, plenes de líquid transparent o groguenc, per a després formar crostes, assecar-se i caure’s. El nombre de lesions en una persona varia entre unes poques i diversos milers. L’erupció tendeix a presentar-se en la cara, els palmells de les mans i les plantes dels peus. També es poden trobar en la boca, els genitals i els ulls.
Els símptomes solen durar entre dues i quatre setmanes i desapareixen per si sols sense tractament. Si creu que els seus símptomes podrien estar relacionats amb la verola del mico, contacti al seu doctor immediatament. Si va tenir contacte pròxim amb algú que té aquests símptomes o sospita que existeix la possibilitat d’estar infectat comuniqui-ho al seu doctor.
Pot la gent morir de verola del mico?
En la majoria dels casos, els símptomes de la verola desapareixen per si sols en unes poques setmanes, però en algunes persones poden provocar complicacions mèdiques i fins i tot la mort. Els nounats, els nens i les persones amb immunodeficiències poden córrer el risc de sofrir símptomes més greus i morir per la malaltia.