Els comerciants del Pas de la Casa demanen que s’avanci dos dies la reobertura de la frontera amb França i que tingui lloc el 30 de maig. Aquesta possibilitat, segons ha explicat Josep Maria Mas, “no només seria bona per la Pas de la Casa sinó per a tot el país perquè es podria treballar durant el cap de setmana del pont (de Pentecosta) especialment ara que els francesos estan retornant a l’activitat”.
Mas ha defensat que “a nivell de preparació no canvia massa del 30 de maig a l’1 de juny perquè els resultats dels tests es tenen el 27 de maig”. Per aquest motiu “seria una llàstima poder perdre el cap de setmana ja que seria un molt bo senyal després de tot el que ha passat”. La sensació de l’inici del retorn a la normalitat “no només podria ser per al Pas sinó que es pot estendre per tot el país” donat que tothom està desitjant recuperar la sensació de tenir turistes.
El cap de setmana del 30 i 31 de maig és especialment important perquè “es pot considerar un pont i hi ha molts francesos que segurament aprofitaran per sortir després de tants mesos aturats”. Amb la possibilitat de tenir els tres dies, segons altres fonts del Pas, fins i tot hi hauria opcions que alguns turistes fessin nit. El fet de tenir obert tot el pont podria obrir la porta a que algun establiment (ara estan tots tancats) considerés que val la pena veure si poden haver-hi reserves.
A més d’obrir el 30 de maig, jo proposaria que el túnel d’Envalira fos gratuït perquè els turistes francesos poguessin arribar a tot el país.
No anirà de 2 dies i fareu un favor molt gran al Pas i de retruc, a tot Andorra. Gràcies Govern per valorar aquesta possibilitat.