El Consell Superior de la Justícia ha editat un llibre anomenat ‘Els pilars d’una societat’ per destacar el nou edifici de la seu judicial. Estava previst que el volum coincidís amb la inauguració de l’edifici, però els retards en l’obra i la situació actual han portat que el Consell Superior hagi enviat exemplars directament, acompanyats d’una carta d’Ènric Casadevall com a president de l’organisme.

El llibre destaca per les més de cent fotografies incloses i vol valorar la nova seu com a pilar de la societat andorrana a través de la Justícia. Una part important del personal vinculat al món judicial no s’ha pres massa bé la iniciativa, tenint en compte els problemes per la suposada falta de personal. Amb la conflictivitat patida durant el 2020, els múltiples problemes i el bloqueig dels tribunals, el fet que el Consell Superior hagi fet una despesa en aquest llibre no ha estat ben rebuda. S’ha vist com una manifestació ‘d’autobombo’ de l’organisme quan consideren, segons les fonts consultades, quan no seria l’any on precisament es pugui treure pit. Defensen que els diners haurien estat millor destinats si s’haguessin utilitzat per donar més mitjans perquè creuen que el Consell Superior no pot intentar que es valori la seva tasca per com ha quedat un edifici, sinó per com funciona la justícia.
Ja fa tot l’any que dura els sants innocents a la Justicia, i l’espectacle de los pallassos de la TV.
És inutil que s’expliqui la gravetat del problema, com diu el llibre, ells creuen que són els pilars de la Terra i no els de la societat.
Uns ho fan i d’altres ho toleren, uns per acció i altres per omissió.
Una societat, sense separació de poders, careix del principal pilar fonamental de tot Estat de Dret.