• Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Parròquies
  • Tendències
  • Esports
  • Pirineu
Dissabte 25 - juny - 2022
No Result
View All Result
Poble Andorrà
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Parròquies
  • Tendències
  • Esports
  • Pirineu
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Parròquies
  • Tendències
  • Esports
  • Pirineu
No Result
View All Result
Poble Andorrà
No Result
View All Result

El consum d’Internet s’incrementa un 700% des de l’inici del confinament per la COVID-19

El reforç en els punts de més tràfic de la xarxa permet assumir sense problemes l’increment exponencial del consum de dades via fibra òptica

per redactor
20/03/2020
in Economia, Societat
El consum d’Internet s’incrementa un 700% des de l’inici del confinament per la COVID-19
Share on FacebookShare on Twitter

La xarxa d’Internet d’Andorra Telecom ha absorbit sense problemes l’espectacular increment del tràfic des de l’inici de les mesures de contenció del virus COVID-19. Així entre divendres de la setmana passada, data d’inici del tancament escolar, fins aquest dimecres el tràfic d’Internet ha crescut un 700% respecte al mateix període anterior, un increment atribuïble al major consum d’oci i al teletreball pel confinament.El consum total durant aquests sis dies ha estat de 5,8 milions de Gb.

“Tenim una xarxa correctament dimensionada no només per les necessitats habituals sinó també per fer front a situacions amb un increment de tràfic excepcional. Les inversions que s’han fet en els darrers tres anys en infraestructures d’Internet i de telefonia mòbil ens permeten estar tranquils quan d’altres operadors de països europeus ja comencen a demanar als usuaris i als proveïdors de continguts en streaming fórmules per reduir el tràfic”, ha apuntat el director general d’Andorra Telecom, Jordi Nadal. Nadal ha apuntat que el departament tècnic de la companyia monitoritza permanentment la xarxa per reforçar aquells punt amb la màxima activitat que “es corresponen amb les zones més poblades d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany”. Les trucades telefòniques també s’han disparat en aquests dies. El pic es va produir divendres passat, quan respecte el mateix dia de la setmana anterior, es va incrementar un 81% del tràfic de telèfon fix i un 76% del de mòbil.E

l creixement global durant aquests sis dies ha estat del 33% en fix i del 43,6% en mòbil, tot i que en els darrers dies el consum s’ha anat normalitzant fins a situar-se en uns nivells similars als d’abans de la crisi sanitària. Contràriament, l’ús d’Internet a través de les dades de mòbil ha caigut des de divendres passat un 32%. “És del tot lògic–apunta Jordi Nadal-que quan la gent és a casa encara que naveguin amb els seus dispositius mòbils ho facin a través de la wifi”.

La utilització del wifi es dispara i cau la de dades dels mòbils per la baixada de la mobilitat

La televisió a través de la fibra òptica també ha crescut de manera notable fruit del confinament. Així el temps consumit en aquest període respecte a l’anterior ha augmentat un 31%. L’increment és important no tan sols en temps de visualització convencional (+34%) sinó també pels que segueixen la programació en diferit a través de la funció de retorn a l’inici d’una emissió (+13%).

L’interès entre la població per les notícies relacionades amb la crisi del coronavirus es reflecteix en què les compareixences en directe del Govern se situen com a programa més vist. Els canals digitals d’Andorra Telecom també han registrat un increment de ltràfic des de l’inici dels confinaments per evitar la propagació del coronavirus. Així, des de divendres passat, el nombre de visites a l’app ha augmentat un 11%mentre que les visites a la web andorra.ad també s’han incrementat un 25%. El dispositiu especial per la crisi del COVID-19 ha comportat el replantejament dels canals d’atenció al públic. L’agència comercial treballa amb un horari restringit de 9 a 14 hores i només oberta per a gestions relacionades amb garantir la connectivitat: duplicats de tarja sim, altes noves (fibra, mòbil i routers) i baixes que impliquin el retorn de material. Amb el nou protocol el nombre de clients atesos a l’agència ha caigut un 73%. L’espai client de l’app i la web comercial i el telèfon d’atenció al client 115 s’han convertit en la via preferent per a les gestions i consultes dels usuaris.

redactor

redactor

Notícia següent
Andorra la Vella tanca els recs del Solà i de l’Obac

Andorra la Vella tanca els recs del Solà i de l'Obac

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Poble Andorrà

© 2020 POYCOM

Navega el lloc

  • Poble Andorrà
  • Anuncia’t

Segueix-nos

No Result
View All Result
  • Inici
  • Política
  • Societat
  • Successos
  • Comuns
  • Tendències
  • Breus

© 2020 POYCOM