El certificat de vacunació que emet el Govern i que serveix per viatjar per Europa sense necessitat de fer confinaments ni proves PCR estaran disponibles a partir de demà en els centres de salut per aquelles persones que han rebut les dues dosis. Les que vagin rebent la segona vacuna a partir d’ara ja el tindran en el mateix moment a la Plaça de Braus. Es dóna a partir dels 16 anys.
El certificat disposa d’un codi QR per poder ser llegit ràpidament en aeroports o fronteres dels països de la Unió Europea. El document inclou la signatura digital del Govern que compta amb l’aval de França que és el que permet la convalidació en els estats europeus.
Joan Martínez Benazet ha demanat que si s’ha de viatjar aquest cap de setmana és millor que s’obtingui el certificat a partir de demà, però per a la resta de la gent, que no ha de viatjar de forma urgent, ha recomanat que s’esperin fins a que es disposi de la versió digital. El ministre de Salut considera que cal demanar-ho només si és urgent per evitar que una petició massiva de peticions col·lapsi el sistema.
A partir de la setmana vinent es podrà tenir en forma digital amb una aplicació.
hola