El govern regional de Berlín autoritzarà a partir del pròxim dissabte l’exercici de la prostitució, després de mesos de prohibició pel coronavirus, encara que sense contacte sexual directe.
L’executiu berlinès -un tripartit entre socialdemòcrates, verds i esquerrans- va acordar aquest dimarts el retorn gradual d’aquestes activitats o serveis sexuals. A Berlin la prostitució és legal.
A partir del dissabte, dia 8, es permetran les pràctiques sadomasoquistes, els massatges eròtics i altres serveis que no impliquin contacte sexual directe.
Seguirà explícitament prohibit qualsevol pràctica que impliqui ‘proximitat o contacte amb el rostre’.
A partir del 8 de setembre, si la incidència de la pandèmia ho permet, estarà també permès l’acte sexual.
La normativa emesa pel Senat berlinès exigeix als establiments que ofereixen serveis sexuals ‘conceptes higiènics’ estrictes i individualitzats per a autoritzar el seu retorn a l’activitat. Com a norma general s’imposarà, així mateix, que només s’atengui un sol client per sessió.
La decisió de les autoritats regionals de la capital i cla iutat-estat alemanya provenen de les protestes d’aquest sector després de mesos de tancament.
El col·lectiu de treballadors sexuals havia recordat, així mateix, les condicions de precarietat laboral en què es mouen i exigien un aixecament de les restriccions, com ha ocorregut ja en la majoria de sectors i activitats laborals.