L’agència belga de seguretat alimentària (FASFC) ha anunciat aquest divendres que ha ordenat detenir la producció de la fàbrica de xocolata Kinder on s’havia originat la contaminació per salmonel·la i ha deplorat “la informació incompleta” proporcionada pel gegant italià de la confiteria Ferrero. Els productes es van distribuir a Espanya i Andorra. Ahir el ministeri de Salut va retirar alguns dels productes Kinder per precaució.
“Des de fa diverses setmanes s’han identificat més d’un centenar de casos de salmonel·losis a Europa”, indica la FASFC, subratllant que un “vincle” establert a la fi de març entre aquestes intoxicacions i la fàbrica de Ferrero en Arlon (Bèlgica) “ha estat confirmat”.
La companyia Ferrero ha reconegut “fallades internes” en un comunicat de premsa. El grup “lamenta profundament aquest assumpte” i presenta les seves “més sinceres disculpes a tots (els) consumidors i socis comercials”.
L’autoritat sanitària subratlla que “seguirà de prop els passos donats per Ferrero i només autoritzarà la reobertura del recinte després d’haver pogut concloure que l’establiment compleix amb totes les normes i requisits de seguretat alimentària”.