La legislació actual preveu un procediment complicat per al divorci perquè primer s’ha de demanar la separació i posteriorment passat uns anys el divorci. Tot aquest procediment se simplificarà de forma substancial a partir de l’any vinent quan entri en vigor la llei de la persona i de la família. Es preveu que el text s’aprovi a finals d’any, i la coalició de Govern té prou consellers perquè tiri endavant, i sigui d’aplicació el 2022. A partir del canvi, tres mesos després del casament es podrà demanar directament el divorci i es podrà fer de forma conjunta o només perquè ho insti una part.
El nou text recull que el divorci es pot instar de dues formes. D’una banda, “a petició d’ambdós cònjuges o d’un amb el consentiment de l’altre, un cop transcorreguts tres mesos des de la celebració del matrimoni. La demanda ha d’anar acompanyada d’una proposta de conveni regulador d’acord amb les normes de la Llei del Codi de procediment civil. I en segon terme “a petició d’un sol dels cònjuges, un cop transcorreguts tres mesos des de la celebració del matrimoni. No és necessari el transcurs d’aquest termini per interposar la demanda quan s’acrediti
l’existència d’un risc greu per al cònjuge demandant o per als seus fills. La demanda ha d’anar acompanyada
d’una proposta fonamentada de les mesures que hagin de regular els efectes derivats de la separació”.
Vergonyós es portar 7 anys i encara no tenir sentència!! Primer la separació, tres anys esperant, i ara ja van 4 per un puto divorci!!!!