El conflicte territorial entre Andorra i Espanya sobre el parc fotovoltaic que ha de generar energia per a l’estació de Pal es basa en una diferència històrica sobre quin és el punt exacte on es delimita la frontera. Segons els mapes andorrans les plaques es troben dins del país, alguna cosa que no comparteix la cartografia espanyola.
Andorra defensa que la frontera la delimita el pendent d’una muntanya i que fins que aquesta no comença a baixar no pertany al parc natural de l’Alt Pirineu. Aquest límit és diferent del que argumenta Espanya. Segons els mapes espanyols, el límit fronterer és d’aigües, és a dir cap a on cau l’aigua quan plou. I aquest diferent criteri pot semblar poc important, però damunt del terreny marca la diferència de les deu hectàrees del parc solar que segons la cartografia espanyola s’han situat en el seu territori.
Al 2017, es va viure una situació similar en la mateixa zona. Es van construir unes piscines d’aigua en territori on no hi ha acord respecte a quin país pertany. Les piscines són necessàries per a fabricar neu artificial en l’estació de Pal i ja van provocar discussions entre tots dos governs.
Les plaques es troben just darrere d’aquestes piscines i, per tant, es reobre el debat que es va tenir fa quatre anys i que continua sense estar tancat. Per a Espanya, aquesta zona té un gran interès natural a causa del parc natural de l’Alt Pirineu que es troba en la zona que ja delimita la frontera. Aquest cop sembla que, per la volada de la repercussió del conflicte, caldrà arribar a un acord definitiu on s’estableixi una delimitació fronterera negociada entre els dos estats.
No hi ha intenció de canviar les piscines ni les plaques que generaran gairebé un 40% de l’energia de l’estació d’esquí i es podria arribar a un acord de fixar el territori espanyol més endins del que marca la cartografia andorrana en algun altre punt.