En una declaració recent, Riccie Ponce, president de l’Associació d’argentins a Andorra, ha expressat la seva opinió sobre el nou projecte de llei que requerirà un nivell A2 en català per a la renovació del permís de residència al país. Ponce ha destacat que molts argentins que venen a Andorra estan inicialment motivats a aprendre la llengua oficial del país d’acollida. No obstant això, ha remarcat que amb el pas del temps, aquesta motivació es dilueix i es converteix en un repte més gran.
El president de l’associació ha assenyalat que, tot i que molts argentins tenen la voluntat d’aprendre el català, s’han enfrontat a diverses dificultats que han afectat la seva capacitat per fer-ho. En particular, Ponce ha destacat les limitacions de pressupost i recursos per accedir a les classes de català, especialment quan les circumstàncies laborals o de residència canvien.
Ponce ha subratllat que molts argentins tenen la intenció de parlar català i integrar-se a la societat andorrana, però ha reconegut que les limitacions pressupostàries han creat obstacles. Ha instat a considerar una aproximació més flexible que tingui en compte les circumstàncies individuals i els recursos disponibles. A més, ha apel·lat a diferenciar entre aquells que realment volen aprendre la llengua i els que no ho fan, en lloc de tractar-los com a col·lectiu homogeni.
I guess this has nothing to do with the defence of a language but some friend with language schools wanting to pocket from this. The money does not look bad, 3000 renewals this year x the cost of a 30 hour course. Let’s call a duck a duck and see who scams to make money from this. Andorran’s and their language has been around long enough and Andorran’s are not insecure like their counterparts from Spain. Andorra is under attack from the failed independent movement that has now based itself here. Be very careful what you wish for!!!
Maybe you can be more specific and stop assuming everybody knows what are you talking about?
Perquè escrius en in idioma que no té res a veure amb Andorra?
Us demanen un minim de catala no tot.
Sempre queixant-se, però xuclant de la mamella.
Les classes de català són gratuïtes. Per tant, no hi ha cap especulació sobre qui s’embutxaca els diners.
Au va! Si ni un simple “Gracies” o “De res” et diuen molts. Lo que no tenen es ganes.
Perfecte doncs!
A partir d’ara començarem a percebre la diferència entre el voler aprendre i l’aprendre i per fi podrem ser atesos en català arreu!
Sr. Ponce les classes de català són gratuïtes. Deixi ja de plorar. El que passa que no tenen ganes d’apendre. La vostra filosofia de vida és anar pidolant i jugant amb la pena, perquè d’aquesta manera aconseguiu el que voleu. Patètics.