El Govern de Bielorússia va elaborar una llista de països hostils publicada el Portal Jurídic Nacional d’Internet de Bielorússia. Andorra està inclosa en la llista que és molt similar a la que va fer pública Rússia, tot i que curiosament no inclou Ucraïna. La inclusió d’Andorra és la resposta a l’aprovació per part del Principat de sancions i embargaments a persones i empreses de Bielorússia que donen suport a la guerra a Ucraïna. Encara no s’ha fet públic, però quins són els ‘càstigs’ per a aquests països i si seran iguals als establerts per Rússia.
El llistat inclou Austràlia; Albània; Andorra; el Regne Unit, incloent-hi Jersey, Anguilla, Illes Verges Britàniques i Gibraltar; els estats membres de la Unió Europea; Islàndia; Canadà; Liechtenstein; Micronèsia; Nova Zelanda; Noruega; Corea del Sud; San Marino; Macedònia del Nord; Singapur; els Estats Units; Taiwan; Montenegro; Suïssa; i Japó.
Aquests països han actuat de manera hostil cap a entitats legals i individus bielorussos, van informar mitjans bielorussos.
La llista va ser preparada de conformitat amb un decret presidencial signat al març pel president de Bielorússia Alexander Lukashenko. En una conferència sobre temes de seguretat realitzada el dijous, Lukashenko va dir que Occident ha estat lliurant una guerra econòmica contra Bielorússia.
Si el meu amo ho ha fet jo també….Ale perquè jo també sóc un supermegalider i tinc la llista dels que no estan amb mi…Per Déu, els dos rabiosets del patí. Ara li preguntarà al Putin que ha de dir a les conseqüències, que el dia que l’altra va fer la seva llista aquest de la boina plana no estava, encara que fa cara que se li han de dir les coses més d’una vegada