El comú d’Ordino ha aprovat per unanimitat, en una sessió de consell extraordinària, les modificacions del Pla d’ordenació i urbanisme (POUP) que aquest dilluns al vespre, els cònsols de la parròquia, Josep Àngel Mortés i Eva Choy, van presentar en una reunió de poble. Tot i que tots els consellers han votat a favor, tant el conseller de X’Ordino, Enric Dolsa, com la consellera de MovemOrdino, Sandra Tudó, s’han mostrat una mica crítics reconeixent que aquesta mesura arriba tard.
En aquesta línia, Dolsa ha manifestat que no s’hauria d’haver arribat fins aquí, remarcant que “si el desembre del 2019 no s’hagués aprovat el POUP, això no hagués passat i no caldrien ara aquestes presses”. Tal com ha indicat, aleshores no era el moment d’aprovar el POUP sinó de mirar-ho tot més detalladament perquè no passés el que ha passat ara. “No s’hauria d’haver aprovat i a Ordino no s’hauria disparat la construcció com ha passat”, ha reiterat, afegint que a partir d’ara, des del seu partit, ajudaran en tot el que faci falta pel futur nou pla d’urbanisme. Per la seva banda, Tudó ha celebrat que s’hagi aprovat aquesta modificació, però ha recordat que el 2019 ja va demanar a la majoria que esperessin el nou mandat per aprovar el POUP. Així, creu que s’ha arribat tard perquè ja “hi ha molts projectes que no podrem tirar enrere i això quedarà”, però sí que ajudarà a frenar els futurs projectes i posar ordre.
Per la banda de la majoria, Mortés ha manifestat que han fet la feina quan tocava. “Hem pres les decisions en base criteris objectius” segons els resultats dels estudis de creixement urbanístic i de recursos. “Fins a l’any 2019 no hi havia cap tipus de construcció a la parròquia i ningú s’hauria pensat que en aquests dos anys, i amb la pandèmia, hi hauria aquest creixement a la parròquia i al país”, ha indicat. En aquest sentit, el cònsol ha remarcat la importància de limitar l’edificabilitat pel creixement sostenible de la parròquia. A més, Mortés ha reconegut que per tranquil·litzar a molts propietaris pel fet de poder construir menys, van fer alguna trobada amb ells i se’ls va informar prèviament de la solució que la corporació s’estava plantejant.