Si cadascú actua com si tingués el virus i es distancia de les persones, evitant anar a reunions o no prenent el transport públic, no correrà el risc d’infectar a altres. I és que els pacients poden trigar en desenvolupar els símptomes, pel que poden transmetre el virus sense saber del cert si ho pateixen o no. Aquesta és la nova recomanació a nivell mundial per frenar l’expansió de la malaltia.
Tot i que el 80% dels que s’encomanin tenen només símptomes lleus segons l’OMS, les estimacions de quants pacients hi pot haver són altes. Només el 20% dels infectats podria requerir ajuda clínica i d’ells prop de el 5% podrien arribar a necessitar una atenció hospitalària amb respiradors artificials. Si tots els pacients amb símptomes greus van a el mateix temps als serveis de salut, aquests col·lapsaran perquè no hi haurà equips suficients per a tothom.
Les xifres poden arribar a ser aclaparadores per als serveis de salut de cada país. Per exemple, la cancellera alemanya, Angela Merkel, va dir que esperava que el 70% dels seus ciutadans es contagiarien de virus. Alemanya compta amb més de 82 milions d’habitants. Això s’ha vist reflectit en el cas d’Itàlia, país del qual servei sanitari està desbordat i no tots els pacients han pogut rebre el tractament que necessiten.
A més, els centres hospitalaris també han de tenir la capacitat d’atendre altres pacients d’urgència, com els accidentats o les persones a qui els dóna una aturada cardíaca.