• Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Parròquies
  • Tendències
  • Esports
  • Pirineu
Dissabte 25 - juny - 2022
No Result
View All Result
Poble Andorrà
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Parròquies
  • Tendències
  • Esports
  • Pirineu
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Parròquies
  • Tendències
  • Esports
  • Pirineu
No Result
View All Result
Poble Andorrà
No Result
View All Result

El nombre de positius ha crescut a una mitjana de 17 casos per dia

La corba no ha patit cap estirabot, com en d'altres països, degut a que les mesures de confinament es van prendre comparativament abans

per redactor
25/03/2020
in Breus
1
El nombre de positius ha crescut a una mitjana de 17 casos per dia
Share on FacebookShare on Twitter

El nombre de positius per coronavirus creix dia a dia fruït de la facilitat amb la que es transmet el virus per la interacció social. El cas d’Andorra però no ha tingut salts geomètrics degut, segons les fonts consultades, perquè comparativament el confinament es va decretar abans que a d’altres països. En d’altres paraules, les mesures es van prendre quan encara no hi havia un esclat. El 17 de març es va decidir, amb data en vigor del 18, l’aturada de tota activitat no essencial. El 14 ja s’havia fet parar els locals d’oci, bars, restaurants o gimnasos. La reacció davant la mesura.segons les fonts consultades, va evitar l’explosió geomètrica. L’exemple més proper, Catalunya, on el confinament no és general va viure, per exemple, dimarts una nova explosió geomètrica amb un 67% més de casos.

Gràfic d’evolució dels casos positius per coronavirus.

Si es compta des del 17 fins el 23 de març (abans la corba de casos no és comparable perquè al princpi passar d’un a cinc percentualment altera tota la resta de la gràfica) l’evolució ha estat de 39-53-74-87-112-131-162. Són 123 casos en una setmana que dividits per set dies se situen en una mitjana de 17. Realment l’estadística val el que val perquè al final el que compta és la gent que no ho ha pogut superar i Andorra en dos dies ha passat (segurament perquè hi ha un cas pendent del resultat de les proves) de zero a tres morts.

El manteniment d’una corba més o menys estable fa presagiar a les fonts mèdiques consultades que la corba s’estabilitzarà abans que en d’altres països. O sigui, que els casos que hagin superat la malaltia compensin als nous contagiats. Per assolir-ho, diuen les fonts, és imprescindible l’eliminació de la interacció social el màxim possible i que el confinament a casa sigui estricte.

redactor

redactor

Notícia següent
L’objectiu és poder atendre 30 pacients molt greus a l’hora

L'objectiu és poder atendre 30 pacients molt greus a l'hora

Més comentat 1

  1. Pepe says:
    2 anys ago

    I que pase amb els possibles contactes segons el ministeri de salud,que fa trucadas desde el ministeri avisan que no surtin al carrer,perquè els truquen i no diuen res més?.Ni expliquen res ni diuen qui ha sigut el contacte ni res,sols diuen que han contactat amb algú i han de estar sense sortir 8 dies.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Poble Andorrà

© 2020 POYCOM

Navega el lloc

  • Poble Andorrà
  • Anuncia’t

Segueix-nos

No Result
View All Result
  • Inici
  • Política
  • Societat
  • Successos
  • Comuns
  • Tendències
  • Breus

© 2020 POYCOM